Nagykereskedelmi webshop funkciók
2019-02-25 16:55

Nagykereskedelmi webshop funkciók

Nagykereskedelmi webáruházaink a GoShop keretrendszerre épül, melynek modulja a B2B rendszer alapjait képzik. Ezen alapmodulokról a GoShop keretrendszer oldalán olvashatsz részletesebben.

Jelen leírás a speciálisan nagykereskedelmi webáruházak részére készített funkciókról szól. Az alábbi modulok, funkciók mindegyik teljesen testre szabható, amennyiben a kapcsolt rendszerek engedik lehetséges az összeköttetés, az adott infrastruktúrába beilleszthető. 

TRANZAKCIÓ KEZELÉS

A pénzügyi modulunk a tranzakciók kezelésére épül, hogy a pénzmozgás a felek számára nyomonkövethető legyen. A rendszerünkben beállíthatóak a tranzakció típusok, melyek segítségével a pénzmozgások teljeslörűen lekezelhetőek.

Alapértelmezett tranzakció típus a megrendelés. A megrendelés végén a rendszer a beállításoktól függően (lehetséges, hogy a tranzakciókat csak a viszonteladóknál kezeljük, vagy hibrid áruház esetén az összes felhasználónál) a megrendelés értéke megjelenik a tranzakciós listában.

A megrendelésen kívül alapértelmezett a vevői kifizetés. A rendszerben többféle módon lehetséges a vevői kifizetések rögzítése, lehetőség van a tranzakció listában kézzel rögzíteni a kifizetést. Ezen felül, amennyiben a banki rendszer lehetővé teszi a webáruház egyenesen a banki rendszerből is képes feldolgozni a pénzmozgásokat. Beállítástól függően, vagy a felhasználó bankszámla száma alapján, vagy a megjegyzésben megjelenített megrendelésszám alapján összekapcsolja a kifizetési tételt a megrendeléssel. A rendszer képes a bank által generált bankszámla kivonat feldolgozására is, így kézzel is szinkronizálhatóak a kifizetések.

A rendszer alkalmas a FIFO elszámolásra is, a megrendelésszám teljes figyelmen kívül hagyásával. Ekkor a rendszer mindig a legkorábbi kifizetetlen tranzakcióból ír jóvá. 

Alapértelmezett tranzakció típus még a visszáru jóváírás, mellyel a megrendelések összekapcsolhatóak az adott tranzakcióval, így a későbbiekben listázhatóak a törölt, hibás megrendelések is. 

A rendszerben a fentieken kívül lehetőség van bármennyi tranzakciótípus hozzáadására, mindössze a típus számítási módját (a megadott összeget hozzáadja a rendszer, vagy kivonja a tartozásokból), illetve a kötelezően kitöltendő mezőket kell megadni.

A tranzakciólistában kézzel hozzáadható minden tranzakciótípus, így kézzel is kezelhető minden alapból automatizált rendszer. A rendszerben lehetőség van a tranzakciós tételek szerkesztésére, vagy helyesbítő sor hozzáadásával is kezelhető a rendszer a beállítások alapján.

A rendszerben lehetőség van a konkrétan a egyedi viszonteladóra szűrt tranzakciók listázására is, a  felhasználónkénti tranzakciók oldalon. A listában kiemelve a lejárt számlákat, könnyítjük a tájékozódást.

TARTOZÁS KEZELÉS

A rendszerben beállítható, hogy lejárt számla esetén nem engedélyezzük-e a további vásárlást. 

A számlák lejárati határidejét külsős számlázó program esetén a rendszer a számlaimportálás funkcióból is képes átvenni, vagy az összekötött számlázóprogram (számlázz.hu, Kulcs-Soft, stb...) esetén automatikusan (a felhasználónál megadott lejárati idő alapján) a számlakibocsátáskor rögzíti.

A rendszer a lejárt és a még fenálló tartozásokat a kezdőképernyőn is jelzi - a tranzakciós listán túl - a részletes értékesítési és pénzügyi statisztiká kés az egyéb figyelmeztetések mellett.

FELHASZNÁLÓK ÉS FELHASZNÁLÓI CSOPORTOK

A rendszer a felhasználóknál beállíthatóan kezeli a hitelkeretet, így lehetőség van a viszonteladóknak a hitelkeret mértékéig előre vásárolni. 

A rendszerünkben beállíthatóak a vásárlói csoportokhoz tartozó fizetési, szállítási módok, így hibrid webshop esetén lehetőség van például a viszonteladóknak más szállítási módokat adni mint a sima felhasználóknak.

Amennyiben a tranzakciók kezelése nem a megrendelésszám alapján működik (Az utalásnál a megjegyzésbe kell írni a megrendelésszámot) a rendszer az Ügyfeleknél beállított bankszámla számok alapján kezeli a bejövő vevői kifizetéseket

NAGYKERESKEDELMI KEDVEZMÉNYEK KEZELÉSE

A felhasználói csoportban megadható az alapértelmezett kedvezmény mértéke, így amikor egy új termék kerül a rendszerbe ezt a kedvezményt kapja meg a termék.

A rendszer egyedi igény alapján, a felhasználó csoportokhoz, termékekre, termékcsoportokra akár az elvárt haszon alapján is képes kedvezményt számítani, a beszerzési ár figyelembevételével.

A csoportár a Katalógus / Csoportárak menüpontban állítható be kézzel, itt a beállításoktól függően vagy a kedvezmény mértéke, vagy a konkrét ár adható meg. Az árak tömeges beállítására ad lehetőséget az Import/Export menüpont Termékárak opciója. Itt ahogy a rendszerben minden tömeges módosításnál egy xls fájlban módosíthatóak az árak táblázatkezelő segítségével, minden egyes termékre, minden vevői csoportnak.

Az Akciókezelő segítségével lehetőség van Termékekre/Termékcsoportokra vagy ingyenes szállításra akció létrehozására adott ügyféltípusokra korlátozva.

FRONT-END, FELHASZNÁLÓI FELÜLET

A felhasználói csoportoknál beállítható, hogy elrejthető legyen-e az aktuális csoportár, így a viszonteladó ha vásárlónak mutatja meg az adott terméket a teljes kiskereskedelmi ár látszik, a viszonteladó árrése nélkül.

A felhasználói felületen egy külön menüpontban a felhasználó bármikor megnézheti az eddigi tranzakcióit, illetve a kosárban folyamatosan megjelenítjük a hitelkeretét, ha használatban van. A lejárt számlákról lehetőség van automatikus figyelmeztető levél küldésére. A felhasználói felületen a termékek elrendezése variálható, azaz például amennyiben viszonteladó jelentkezik be a képes terméklista helyett egy táblázatot lát amelyből a darabszámok beírásával egy oldalon rendelheti meg az összes terméket. A felületen lehetőség van a módok váltására, így a klasszikus képes elrendezés megjelenítésére.