ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(GoSend Hírlevél Küldő Rendszer használatához)
A SZOLGÁLTATÓ MEGNEVEZÉSE, TELEPHELYE
A Szolgáltató neve: Go Group Kft.
A Szolgáltató cégjegyzékszáma: 01-09-292744
A Szolgáltató székhelye: 1214 Budapest, Vénusz utca 23. 3. em. 47.
AZ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT ELÉRHETŐSÉGE, INFORMÁCIÓ SZÁMLÁZÁSSAL, ÁLTALÁNOS ÉS MŰSZAKI KÉRDÉSEKKEL KAPCSOLATBAN
Online: info@goweb.hu
Telefon (Számlázással és általános kérédsekkel kapcsolatban): +36 (70) 622 2289
Az Ügyfél személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési tájékoztató rendelkezik, mely az alábbi linken érhető el: https://goweb.hu/tartalmak/adatkezelesi_tajekoztato
I. Általános szerződési feltételek alapvetése és hatálya
1.1. Általános Szerződési Feltételek hatálya
1.1.1. Időbeli hatály: A jelen szerződési feltételek a webhelyen történő elhelyezéstől hatályosak, és határozatlan időre szólnak.
1.1.2. Felhasználók a weboldal használatával, annak szolgáltatásainak igénybe vételével elismerik, hogy megismerték és megértették az ÁSZF-ben valamint az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, továbbá tudomásul veszik, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
1.1.3. Személyi hatály: Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed Szolgáltatóra, valamint a Szolgáltatóval bármely, a jelen ÁSZF-ben szabályozott Szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan jogviszonyba kerülő, csatlakozó szervezetre (a továbbiakban: Igénybe vevő), valamint a Szolgáltatást ügyfélként használó gazdálkodó szervezetre, valamint a Szolgáltatást használó természetes személy ügyfélre és gazdálkodó szervezet ügyintézőjére (a továbbiakban: Felhasználó).
1.1.4. Az Európai Unióban székhellyel rendelkező vállalkozások, illetve természetes személyek közötti szerződéses jogviszonyokra az Európai Parlament és a Tanács a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló 593/2008/EK rendelete vonatkozik. Eszerint a feleknek jogukban áll a szerződés megkötésekor szabadon megválasztani, hogy mely jogot kívánják alkalmazni a szerződéses viszonyukra. A Felek a jelen ÁSZF-el elfogadják, hogy a magyar jogot és a magyar nyelvű ÁSZF-et ismerik el a jogválasztással.
1.2. Az ÁSZF módosítása és a módosítás hatálybalépése
1.2.1. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi, és erre a Felhasználó figyelmét felhívja.
1.2.2. Az Egyedi Szerződésekre a szolgáltatás megrendelésekor hatályos ÁSZF feltételei vonatkoznak.
1.2.3. A folyamatban lévő Egyedi Szerződésekre vonatkozóan a módosított ÁSZF rendelkezései akkor lépnek hatályba, ha a Felhasználó a módosított feltételeket elfogadja. A módosítást követő első belépéskor Szolgáltató felajánlja a módosított ÁSZF elolvasását Felhasználónak, és kéri annak elfogadását.
1.2.4. Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó a jelen szerződési feltételek elfogadásával elfogadja, hogy Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a szerződési feltételeket további következmények nélkül. A módosított rendelkezések a vele történt közléssel lépnek hatályba.
1.2.5. Fogyasztónak minősülő Felhasználó felé a folyamatban lévő Egyedi Szerződésekre vonatkozóan a módosított ÁSZF rendelkezései akkor lépnek hatályba, ha a Felhasználó a módosított feltételeket elfogadja. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználó nem fogadja el a módosított feltételeket, akkor az Egyedi Szerződés megszűnik és a Felek az addig teljesített szolgáltatások arányában elszámolnak egymással.
1.3. Általános Szerződési Feltételek megismerése, kapcsolattartás
1.3.1. A Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, szolgáltatásait alvállalkozón keresztül igénybe veszi, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a szolgáltatás igénybe vételére.
1.3.2. Amennyiben a Felhasználónknak a jelen ÁSZF rendelkezéseivel vagy a weboldal használatával, működésével kapcsolatban kérdése merül fel, kérjük, írja meg az info@goweb.hu email címre. Kérdésére a Szolgáltató 8 munkanapon belül válaszol.
2. A Szerződés létrejötte, a Felhasználók jogai és kötelezettségei
2.1. Alapfeltételek
2.1.1. A Felhasználó a GoSend szolgáltatásainak igénybevételére jogosító Hosting Szerződést megkötésére. A szolgáltatás igénybevételének további feltétele a Szolgáltató által elkészített regisztráció, az annak nyomán létrehozott felhasználói fiókkal válik lehetővé a Felhasználó számára a szolgáltatáshoz való egyedi hozzáférés biztosítása.
2.1.2. A Szolgáltató a szolgáltatási díj bankszámlájára való beérkezését követő 24 órán belül biztosítja Felhasználó számára a megvásárolt szolgáltatást. Az erről szóló értesítés Felhasználóhoz történő megérkezésével jön létre a digitális szolgáltatás megvásárlására vonatkozó szerződés.
2.2. Megrendelést követő fiók törlésének lehetősége
2.2.1. A Felhasználó megrendelését követően küldött, a felhasználói fiók törlésére vonatkozó kérelme esetén a Szolgáltató tájékoztató üzenet küld a Felhasználó e-mail címére arról, hogy a digitális szolgáltatáshoz való hozzáférésének feltétele a felhasználói fiók megléte, ezért a Felhasználó kérelme a szerződés rendes felmondásának minősül, mely a folyó előfizetett időszak végére érvényes.
2.2.2. Amennyiben a Felhasználó ennek ellenére kéri a felhasználói fiókjának törlését, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a Felhasználó által a szolgáltatáscsomagért, hostingért már megfizetett összeget, függetlenül attól, hogy a folyó előfizetett időszakból még mennyi van hátra.
2.2.3. A felhasználói fiók törlésével megszűnik Felhasználó hozzáférési joga az általa megrendelt szolgáltatáscsomaghoz.
2.2.4. Amennyiben a Felhasználó a fiók törlését kezdeményezi, a Szolgáltatónak kötelessége a Felhasználó által feltöltött címlistákat és az abban szereplő adatokat az adatbázisából törölni, vagy anonimizálni. Ennek tényéről a Szolgáltató előzetesen írásban tájékoztatni köteles a Felhasználót.
2.2.5. Törlés esetén a Szolgáltatónak nem kötelessége a Felhasználó által feltöltött címlistákat, leveleket és az abban szereplő adatokat, képekről mentést csinálni. Ez azonban a Felhasználható kérheti külön díjazás esetén. Ellenkező esetben a mentésről a Felhasználó köteles gondoskodni, még a törlési időpont előtt.
2.3. Teljesítés előtti törlési kérelem lehetősége
2.3.1. Ha Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését a teljesítés (egyedi hozzáférés biztosítása) előtt kéri, vagy azok ilyen célú felhasználása ellen tiltakozik, abban az esetben Szolgáltató nyilatkoztatja a megrendeléstől való elállási szándékáról.
2.4. A megrendelés során megadott adatok szavatossága
2.5.1. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a Hosting Szerződés megkötésekor valótlan adatokat adott meg, vagy nem a saját adatait adta meg, a Szerződés érvénytelen. Érvénytelenség esetén az igénybe vett szolgáltatások díját Felhasználó köteles megfizetni Szolgáltatónak, és a már befizetett összeget a Szolgáltató nem téríti vissza. Amennyiben harmadik félnek kára származik abból, hogy a Felhasználó a megrendelés során valótlan adatokat adott meg, Felhasználó köteles viselni ennek mindent következményét, Szolgáltató minden és bármely ezzel kapcsolatos felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékig kizárja.
3. Szolgáltatás meghatározása
3.1. A GoSend hírlevél küldő (továbbiakban Szoftver) ASP szolgáltatásként biztosítja a Szolgáltató, amelyben a felhasználók saját felhasználói hozzáféréssel tudják hírleveleiket megszerkeszteni, kiküldeni és nyomon követni.
4. Felhasználási feltételek
4.1. Igénybevétel feltételei
4.1.1. A Szoftver felhasználói névvel és jelszóval védett felületen elérhető szerződött Felhasználók részére a szerzői jogok és a hatályos törvények betartása mellett.
4.1.2. A szolgáltatás web-alapú, így böngésző szoftveren keresztül érhető el.
4.1.3. A szolgáltatás elérhető az alábbi címen: https://send.goweb.hu/
4.2. Bejelentkezés feltételei
4.2.1. A Szoftver használatához az alábbi feltételek szükségesek:
• Szélessávú internetkapcsolat
• Windows Firefox 10.0+, Google Chrome 20.0+ vagy kompatibilis internet böngésző és a futtatására alkalmas számítógép
• A böngészőben a cookie-k és a JavaScript engedélyezve
• Aktív felhasználónév és jelszó
Bejelentkezésnél használt felhasználónévvel és jelszóval egyszerre csak egy bejelentkezés történhet.
5. Üzemeltetés, Rendelkezésre állás
5.1. Üzemeltetés
5.1.1. Az online szolgáltatásként bérelhető (ASP) Szoftver rendszeres szolgáltatási (Hosting) díja tartalmazza a szoftver folyamatos üzemeltetését, továbbá magában foglalja a naponkénti adatmentés elkészítését, korlátlan számú belépést a Szoftverbe, ügyfélszolgálati segítséget 2 munkanapon belül e-mailes ügyfélszolgálaton keresztül, valamint munkaidőben telefonos elérhetőséget.
5.2. Rendelkezésre állás
5.2.1. Szolgáltató 98%/év-es rendelkezésre állást biztosít. A tervezett karbantartások a rendelkezésre állási időbe nem számítanak bele. Szolgáltató egy naptári hónapban maximum 2x4 óra tervezett karbantartást végezhet, ezeket lehetőség szerint kis forgalmú, éjszakai időpontban végzi el, hogy a Felhasználó tevékenységét a lehető legcsekélyebb mértékben zavarja.
5.2.2. Tervezett hosszabb leállás, vagy kritikus időpontban történő, leállással járó tervezett karbantartás esetén a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Felhasználót.
6. Garancia és felelősségvállalás
6.1. Garancia
6.1.1. A számítógépes szoftverek komplex természetéből adódóan, a Szolgáltató nem garantálja, hogy a Szoftver teljesen hibamentesen vagy bárminemű zavar nélkül működik, illetve, hogy minden berendezéssel és szoftver konfigurációval kompatibilis.
6.2. Felelősségvállalás
6.2.1. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal információ- vagy adatvesztésért, illetve egyéb közvetett vagy közvetlen károsodásért (ideértve az üzleti haszon elmaradását, üzleti tevékenység félbeszakadását, üzleti információk elvesztését, vagy egyéb anyagi veszteségekből fakadó károkat), amely a szoftver használatából vagy nem használhatóságából ered, még abban az esetben sem, ha a Szolgáltatót tájékoztatták az ilyen károk bekövetkezésének lehetőségéről. Szolgáltató jelen szerződés bármely pontja alapján fennálló felelőssége minden esetben legfeljebb a szoftver 1 év hosting díj összeghatárig terjed ki.
6.2.2. Szolgáltató a levelek kiküldésére az Amazon SES szolgáltatást használja, így az Amazon SES Rendszer leállásáért, hibás működéséért, karbantartási idejeiért semmilyen felelősséget nem vállal.
6.2.3. Amennyiben a Felhasználó egyéb SMTP kiküldési rendszert választ, a GoSend Rendszer semmilyen funkcionális működéséért, statisztikákért felelős.
6.2.4 A Felhasználó kötelessége a feltöltött címlista jogszabályi megfelelőssége és annak aktuálisan tartása, oly mértékben, hogy kiküldésenként a visszapattanó levelek nem érhetik el a kiküldött levelek 3%-át.
6.3. Szolgáltató kártérítési felelőssége
6.3.1. A Szolgáltató jelen szerződésben meghatározott előnyökre, illetve a díj nagyságára tekintettel kártérítési felelősséget legfeljebb1 év hosting díjnak megfelelő összeg erejéig vállal.
6.3.2. Szolgáltató nem felelős a szolgáltatás használata során előállított adatforgalom és a kiküldött e-mailek tartalmáért.
6.3.3. Szolgáltató nem felelős a Felhasználó által a címlistákba betöltött email címek helyességéért, származásáért, illetve az adatvédelemmel kapcsolatos adatkezelői kötelezettségekért.
6.4. Felhasználó kártérítési felelőssége
6.4.1. Felhasználó jogosult saját címlistát importálni, illetve a szoftver segítségével saját címlistát építeni, de nem importálhat vásárolt címlistát. Vásárolt címlista használata a szerződés azonnali felmondását és az okozott kár Felhasználóra történő áthárítását vonja maga után.
6.4.2. Vásárolt címlista betöltése esetén a Felhasználónak, mint adatkezelőnek a felelőssége, hogy azt hatályos jogszabályok betartása mellett kezelje.
6.4.3. Jogos érdek mentén történő adatkezelés esetén a Felhasználó köteles megfelelő dokumentációval alátámasztani az adatkezelés jogosságát. Ennek hiányában az adatkezelés jogellenes. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által Jogos érdek mentén történő adatkezelésekből eredő károkért.
6.4.4. Felhasználó jelen Szerződés aláírásával elismeri, hogy a kéretlen levelek kapcsán alkotott hatályos jogszabályokat ismeri és betartja, valamint kijelenti, hogy nem tervez kéretlen leveleket küldeni a Szoftverrel. Elismeri továbbá, hogy címlistája legális. Szolgáltató nem vállal felelősséget kéretlen levél továbbításának következménye kapcsán. Szolgáltató minden kéretlen levél kézbesítéséből eredő probléma jogi/nem jogi következményeit Felhasználóra hárítja át. Felhasználó nem használhatja a Szoftvert olyan levelek küldésére adatok gyűjtésére, ami másokat sérthet, különös tekintettel erőszak, pornográfia, valamint faji, nemi, politikai, vallási vagy egyéb hozzátartozással kapcsolatos kirekesztő nézeteket hangoztat.) Tilos a küldött levelekkel az olvasók megtévesztése, elítélhető befolyásolása.
6.4.5. Felhasználó a Szoftverbe történő belépéshez szükséges jelszót köteles bizalmasan kezelni, hogy Szoftverhez más illetéktelen személy ne férjen hozzá. Ilyen problémából eredő károkért (adatvesztés/adatlopás/SPAM küldés) a Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni.
7. Díjak
A Szoftver kizárólag díjfizetés ellenében is használható.
7.1. Rendszer elérhetőség díja (Hosting díj)
7.1.1. A Hosting díj mértékét minden esetben a Hosting Szerződésben kerül kikötésre és előre fizetendő a Hosting Szerződésben foglaltak szerint.
7.1.2. Hosting díjak: Szolgáltatási díj minden számlázási időszakra időszakonként előre számított díj, amelyet az Ügyfél az igénybevett szolgáltatás rendelkezésre állásáért fizet. Teljes díj számlázására jogosult a Szolgáltató abban az esetben is, ha a Szolgáltató az Ügyfél érdekkörében felmerülő okok miatt a Szolgáltatás korlátozására kényszerül.
7.1.3. A Hosting díj számlázás módja, rendszeressége és a számlák kézbesítésének időpontja:
7.1.3.1. A Szolgáltató elektronikus számlát bocsát ki az Ügyfél számára. A számlát az Ügyfél a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül köteles kiegyenlíteni.
7.1.3.2. A számlázás kezdete a rendszer üzembe helyezéséről szóló értesítés (e-mail) kiküldését követő munkanap (fordulónap), feltéve, hogy a Megrendelésben nem kerül másképpen meghatározásra.
7.1.3.3. A számlaküldés az Megrendelésben meghatározott időszakonként (szolgáltatási időszak) történik. A szolgáltatások díját az Ügyfél időszakonként előre köteles megfizetni. Ennek megfelelően a Szolgáltató a számlát legkésőbb a az érintett szolgáltatási időszak lejártát követő hónap legfeljebb (tízedik) 10. napjával bocsátja ki.
7.1.3.4. Ha az Ügyfél által megadott címadatok megegyeznek a Szolgáltató által nyilvántartott és a számlán levelezési címként feltüntetett címmel, úgy a Szolgáltató a számlát annak kiküldését követő ötödik (5.) munkanapon kézbesítettnek tekinti.
7.1.3.6. Amennyiben a Hosting díj éves rendszerességgel fizetendő és a megrendelés aláírásának időpontja 06. hó 01. napja előtt van, a tárgyévre a teljes díj fizetendő, amennyiben 06. hó 01. napját követően történik az éves díj 50%-a fizetendő.
7.1.3.6. Késedelmi kamat: A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Ptk-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot számítson fel a késedelem első napjától a tartozás kiegyenlítésének napjáig terjedő időszakra abban az esetben, ha az Ügyfél a számlán feltüntetett fizetési határidőt elmulasztja.
7.1.3.7.Közvetített szolgáltatás: Ha a Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatásaival kapcsolatban az Ügyfél részére közvetített szolgáltatást is nyújt, úgy a közvetített szolgáltatás tényét a Szolgáltató egyértelműen jelezheti a számlában.
7.1. Rendszer használat díja (Küldési díj)
7.1.1. A Kiküldési díj mértékét minden esetben a Hosting Szerződés Kiküldési díjra vonatkozó mellékelete tartalmazza, beleértve a kiküldési díjat módosító tételeket.
7.1.2. A Kiküldési díj változása esetén az új ár hatályba lépése előtt legalább 24 órával tájékoztatnia kell a Felhasználót.
7.1.3. Kiküldési díj: A GoSend Rendszer használata közben minden egyes, a Rendszerből kiküldésre kerülő levél után fizetendő díj. A díj a minden esetben felszámításra kerül függetlenük a használat céljától, a kiküldött levelek fajtájától és típusától.
7.2.4. A Kiküldési díj számlázás módja, rendszeressége és a számlák kézbesítésének időpontja:
7.1.4.1. A Szolgáltató elektronikus számlát bocsát ki az Ügyfél számára. A számlát az Ügyfél a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül köteles kiegyenlíteni.
7.1.4.2. A Kiküldési díj minden esetben a kiküldést követően, de legkésőbb a kiküldést kövőt hónap 30.-ig kiszámlázásra kerül.
7.1.2.3. Késedelmi kamat: A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Ptk-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot számítson fel a késedelem első napjától a tartozás kiegyenlítésének napjáig terjedő időszakra abban az esetben, ha az Ügyfél a számlán feltüntetett fizetési határidőt elmulasztja.
7.1.2.8.Közvetített szolgáltatás: Ha a Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatásaival kapcsolatban az Ügyfél részére közvetített szolgáltatást is nyújt, úgy a közvetített szolgáltatás tényét a Szolgáltató egyértelműen jelezheti a számlában.
7.2. Késedelmes fizetés esete
7.2.1. A Szolgáltatási időszak határideje után 1 nappal a rendszer ismételten automatikus értesítést küld a Felhasználónak email formájában. Az üzenet Díjbekérő tárgy mezővel rendelkezik és a Szolgáltatási díj ismételt megfizetésével kapcsolatos információkat tartalmazza. Ezen kívül felhívja a figyelmet arra, hogy a Szolgáltatási díj kifizetése késedelmes, ezért a Felhasználó igyekezzen mihamarabb rendezni a kifizetést.
7.2.2. A Szolgáltatási időszak határideje után 5 nappal a rendszer ismételten automatikus értesítést küld a Felhasználónak email formájában. Az üzenet Díjbekérő tárgy mezővel rendelkezik és a Szolgáltatási díj ismételt megfizetésével kapcsolatos információkat tartalmazza. Ezen kívül felhívja a figyelmet arra, hogy a Szolgáltatási díj kifizetése késedelmes, ezért a Felhasználó igyekezzen mihamarabb rendezni a kifizetést.
7.2.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy késedelmes fizetés esetén a számla fizetési határidejének lejárta után 15 nappal a szolgáltatást korlátozza, a hozzáférési lehetőségeket szüneteltesse. A számla fizetési határidejének lejárta után 45 nappal a szerződés felmondásra kerül. A fizetési határidőt követő 16. napon a rendszer automatikusan Ingyenes csomagra váltja át a csomagot, melyre az Ingyenes csomagban meghatározott korlátozások érvényesek. A Szoftver Szolgáltatási díja a fizetési késedelem miatti felfüggesztés alatti időszakra is fizetendő.
7.2.5. Felhasználó kérésére történő felfüggesztés esetén a már megkezdett szerződéses időszak is számlázásra kerül, pénzvisszafizetésre nincs lehetőség.
7.3. Szolgáltatás szüneteltetésnek kérése
7.3.1. A Szolgáltatás szüneteltetésére nincs lehetőség
7.4. Szolgáltatás korlátozása
7.4.1. Szabálytalan felhasználás és késedelmes fizetés esetén a szolgáltató korlátozhatja a hozzáférést.
7.4.2. A Szolgáltató automatikusan leállíthatja a kiküldést, korlátozhatja a hozzáférést, inaktiválhatja azt a címlistá(ka)t amely(ek)ről a kiküldés történt, abban az esetben, ha a visszapattanó levelek meghaladták a 2,99%-ot az adott kiküldés során.
7.5. Visszaaktiválás
7.5.1. Korlátozás feloldása minden alkalommal 9.000,- Ft-os különeljárási díjjal történhet.
8. Kizáró okok
8.1. Felek közötti szerződést kizáró okok és következményeik:
• Ha a Szolgáltató a jelen Szerződésben foglaltak alapján a hozzáférési adatokat nem adja meg a Felhasználónak 48 órán belül. Ebben az esetben a kifizetett szolgáltatási díjat a Felhasználó követelheti a Szolgáltatótól.
• A Felhasználó a szerződéskötést követően nem tartja be a szerződés létrejöttét követően, a jelen ÁSZF-be foglalt 6.2 pontban foglaltakat a szolgáltatást a Szolgáltató azonnali hatállyal szüneteltetni köteles. Ebben az esetben a Szolgáltató email formájában felszólítja a Felhasználót, hogy a szerződés szerint járjon el. Amennyiben a Felhasználó a felszólítás ellenére nem reagál 72 órán belül, vagy ráutaló magatartásával ellentétes cselekvéseket tesz, a szerződés azonnali felmondásra kerülhet a Szolgáltató részéről. A Szolgáltató a Felhasználó által kezelt adatokat gépi kóddal értelmezhető formában (xls, csv) elküldi emailben és az adatbázisából törli azokat. Ebben az esetben a kifizetett szolgáltatási díj fennmaradó részéről a Felhasználó lemond a Szolgáltató javára.
• Nem rendeltetésszerű használat kizáró ok.
• A rendszer feltörésére, a rendszerbe történő illetéktelen belépés, az adatokkal való visszaélés kizáró ok.
• A Szolgáltató tudomására jutott ipari kémkedés, know-how ellopására, illetéktelen felhasználására tett kísérlet kizáró ok.
9. Felmondás
9.1. A Szolgáltatói szerződés mindkét fél részéről bármikor felmondható 30 naptári napos felmondási idővel.
9.2. Súlyos szerződésszegés esetén azonnali hatállyal felbontható a szerződés. Súlyos szerződésszegés lehetséges esetei:
• A jelen szerződésben foglaltak egyértelmű, szándékos figyelmen kívül hagyása.
• Jogszabályi előírások figyelmen kívül hagyása, kiemelten az adatvédelemmel kapcsolatos visszaélésekre vonatkozóan.
• A hírlevélküldő rendszerrel szembeni bármilyen adatlopási kísérlet, valamint a rendszer ellen elkövetett bármilyen feltörésre vonatkozó kísérlet.
• A Felhasználtól a Szolgáltató irányába történő bármilyen fenyegetés, üzleti etikai vétség esetén.
• A Szolgáltatótól a Felhasználó irányába történő bármilyen fenyegetés, üzleti etikai vétség esetén.
9.3. Felmondás vagy a szerződés egyéb esetben történő megszűnése esetén Szolgáltató Felhasználó adatait a szerződés megszűnésének napjától kezdve további 15 napig tárolja, a 15 nap letelte után az adatok törlésre kerülnek. Kérésre az adatokat a 15 napon belül Felhasználónak kiadjuk.
9.4. Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljes, vagy részleges korlátozására (felfüggesztésére), amennyiben Felhasználó a szoftver használatával harmadik fél érdekeit vagy a vonatkozó hatályos jogszabályokat sérti. Amennyiben a felhasználó a jogsértést nem szünteti be 8 napon belül, Szolgáltató a szerződést felmondhatja.
10. Továbbértékesítési megkötések
10.1. A Felhasználó a szoftvert csak saját marketing tevékenységére használhatja fel. A szoftver szolgáltatásait saját ügyfelei számára nem értékesítheti tovább.
10.2. Amennyiben saját ügyfelei számára szeretné egy előfizetésen belül továbbértékesíteni a szolgáltatást, ügynöki szerződést kell kötnie a Szolgáltatóval.
10.3. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut, hogy a Felhasználó saját ügyfelei számára értékesíti tovább a szolgáltatást, és nincs a felek között ügynöki szerződés, akkor a Szolgáltatónak joga van a szolgáltatást szüneteltetni a Felhasználóval szemben. A szolgáltatás mindaddig korlátozott lesz, amíg az ügynöki szerződést a Felek nem köti meg, illetve az ügynöki szerződésben foglaltaknak megfelelő továbbértékesítés, ügynöki szerződés megkötéséig történő díjak kifizetésre nem kerülnek.
11. Szerzői jogok
11.1. A szoftvert szerzői jogi törvények védik.
11.1. Felhasználó a szoftvert nem értékesítheti tovább, nem adhatja át egyéb kereskedelmi felhasználásra a szerzői jogok értelmében.
11.1. A Felhasználó felelős minden általa vagy megbízottja által elkövetett olyan cselekményért, amely a szoftver jogosulatlan felhasználásának tekinthető.
11.1.4. A szoftver forráskódja a Felhasználó részére nem hozzáférhető. Sem Felhasználó, sem megbízottjai nem jogosultak visszafordítani, visszafejteni a Szoftver forráskódját. Felhasználó, ha a forráskód feltörésére utaló jeleket észlel, köteles haladéktalanul Szolgáltatót értesíteni.
11.1.5. A Szoftver kizárólagos jogtulajdonosa a Szolgáltató ezennel hozzáférést biztosít Felhasználó számára a fenti szoftver használatához, de a szoftver tulajdonjogát nem ruházza át.
11.1.6. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Szoftver feltörésére irányuló, vagy jogsértő tevékenység esetén Felhasználó hozzáférését korlátozza, illetve megszüntesse.
12. Kötelezettségek, felelősségek
12.1. Felhasználó kötelezettségei
12.1.1. A Felhasználó köteles Szolgáltatónak szerződésszerű teljesítését elfogadni, és a teljesítés után járó díjat Szolgáltatónak határidőre megfizetni. Felhasználó köteles jelen szolgáltatás teljesítéséhez szükséges közreműködést a Szolgáltató részére biztosítani.
12.1.2. Felhasználó kötelezően betartandónak fogadja el a hatályos törvényeket és jogszabályokat, és harmadik fél érdekeit, jogait nem sérti meg.
12.1.3. Felhasználó jogosult saját címlistát importálni, illetve a szoftver segítségével saját címlistát építeni, de nem importálhat vásárolt címlistát. Vásárolt címlista használata a szerződés azonnali felmondását és az esetleges okozott kár áthárítását vonhatja maga után, kivéve, ha a vásárolt címlistával kapcsolatos jogszabályi előírásokat betartja, különös tekintettel az adatvédelemmel kapcsolatos előírásokra.
12.1.4. Üzleti titok. Felhasználó kötelezi magát a tudomására jutott üzleti titkok védelmére, a megszerzett információk szigorúan bizalmas kezelésére
12.2. Szolgáltató kötelességei
12.2.1. Szolgáltató köteles a Szolgáltatást a tőle elvárható legmagasabb minőségben és gondossággal szolgáltatni.
12.2.2. Üzleti titok. Szolgáltató kötelezi magát a tudomására jutott üzleti titkok védelmére, a megszerzett információk szigorúan bizalmas kezelésére.
12.3. Szolgáltató felelőssége
12.3.1. A Szoftver a Felhasználó számára biztosítja jelen szerződésben meghatározott online szolgáltatásként bérelhető Hírlevél Küldő Rendszer működését.
12.3.2. Amennyiben Felhasználó késedelmes információszolgáltatása, vagy más okok miatt Szolgáltató – saját befolyásán kívül eső körülmény következtében – a jelen Általános Szerződési Feltételekben vállalt rendelkezésre-állást nem tudja tartani, Szolgáltató köteles erről haladéktalanul tájékoztatni Felhasználót.
12.3.3. Szolgáltató köteles haladéktalanul értesíteni Felhasználót a tudomására jutott minden olyan körülményről, amely a jelen szolgáltatás teljesítését megakadályozná, vagy hátráltatná. Az értesítési kötelezettség elmulasztásával összefüggésbe hozható szolgáltatási szint csökkenés miatti felelősség a Szolgáltatót terheli.
12.4. Felelősségkorlátozás
12.4.1. Szolgáltató a Felhasználók magatartásáért más Felhasználókkal, illetve harmadik személlyel szemben semmilyen felelősséggel, illetve helytállási kötelezettséggel sem tartozik.
12.4.2. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget olyan – elsősorban számítástechnikai vírus okozta – károkért, amelyek a Felhasználó számítástechnikai berendezésében vagy egyéb tulajdonában a belépés, a Rendszer használata, a küldött elektronikus levelek megnyitása során keletkezett. A Szolgáltató szintén nem vállal felelősséget a Szoftver az internetszolgáltató hibájából történő elérhetetlenségéért, lassú működéséért.
12.4.3. Kizárt a Szolgáltató felelőssége minden olyan magatartásért (különösen kárért), amely a Szoftver szakszerűtlen, jogszerűtlen, ÁSZF-ellenes használatából ered, illetve a Felhasználó a szolgáltatás igénybevételével remélt anyagi hasznának a vártnál csekélyebb mértékéért, az anyagi haszon elmaradásáért, illetve veszteségért.
12.4.4. A Szolgáltató szintén nem felelős a személyes, illetve bizalmas információk elvesztéséből, a hardver vagy szoftver egészének vagy egy részének használhatatlanságából, személyi sérülésből, illetve bármely kötelezettség teljesítésének elmulasztásából (beleértve a gondatlanságból, jóhiszeműségből vagy az ésszerű gondolkodásból eredő kötelezettségeket) származó, bármilyen jellegű károkért vagy veszteségekért.
12.4.5. Karbantartási célból a Szolgáltató üzemeltető személyzete jogosult Felhasználó Szoftverébe bejelentkezni. Szolgáltató a rendszerbe bevitt adatokat bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem adja ki kivéve, ha erre törvény kötelezi.
13. Kellékszavatosság
13.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, fogyasztónak minősülő Felhasználó a Polgári Törvénykönyv, továbbá digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlása esetén a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
13.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén az aránytalan többletköltség fennállásának megállapításakor a Szolgáltatónak figyelembe kell vennie valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Szolgáltató nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy:
• digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlása esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, de a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki;
• digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlása esetén a fogyasztónak nem minősülő Felhasználó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat.
13.3. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
13.4. Fogyasztónak minősülő Felhasználó digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás kijavítására vagy kicserélésére vonatkozó kellékszavatossági jogának gyakorlása esetén a Szolgáltató – a fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel – köteles a teljesítést a hiba Felhasználó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni. Az észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Felhasználó közölte a hibát a Szolgáltatóval.
13.5. A fogyasztónak minősülő Felhasználó digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlása esetén akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a szerződést megszüntetni, ha
• a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne;
• Szolgáltató a - Felhasználó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel - a teljesítés térítésmentes és a közléstől számított észszerű időn belüli szerződésszerűvé tételére vonatkozó kötelezettségének nem tett eleget;
• ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte a teljesítés szerződésszerűvé tételét;
• a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
• a Szolgáltató nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Felhasználónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.
13.6. Fogyasztónak minősülő Felhasználó digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlása esetén az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Felhasználónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Felhasználó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
13.7. Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos digitális szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
13.8. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén a Felhasználó szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
13.9. Ha a fogyasztónak minősülő Felhasználó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
13.10. A fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
13.11. Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
13.12. Fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelemélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. Ugyanakkor Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
13.13. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
13.14. Digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlás esetén, ha a Szolgáltató az indokolatlan késedelem nélkül és a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban történő teljesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a Szolgáltatót felhívni a teljesítésre. Ha a Felhasználó felhívása ellenére a Szolgáltató a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás késedelem nélküli vagy a felek által elfogadott póthatáridőn belüli szolgáltatását vagy nyújtását elmulasztja, a Felhasználó megszüntetheti a szerződést.
13.15. Digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás vásárlás esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó a Szolgáltató teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha
• a Szolgáltató a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását nem vállalta, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja szolgáltatni a digitális tartalmat, illetve nem fogja nyújtani a digitális szolgáltatást; vagy
• a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló, hogy a Felhasználó számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő teljesítés, és a Szolgáltató ezt elmulasztja.
13.16. A szerződés megszüntetése esetén a Szolgáltató megakadályozhatja, hogy a fogyasztónak minősülő Felhasználó tovább használja a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást, így különösen a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a fogyasztó számára hozzáférhetetlenné teheti, vagy letilthatja a fogyasztó felhasználói fiókját.
14. Elállási/felmondási jog
14.1. Felhasználó a szerződéskötéstől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződéstől, de e jogát csak a teljesítés megkezdése előtt gyakorolhatja. A Felhasználót nem illeti meg az elállási jog, ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
14.2. Ha Felhasználó elállási/felmondási jogával élni kíván elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére. Az elállási/felmondási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, akár szóban akár írásban.
14.3. Felhasználó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi írásbeli elállási/felmondási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási/felmondási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és határidőben gyakorolta.
14.5. Az elállás/felmondás elfogadása után az elszámolás megtörténik, legfeljebb az elállás/felmondás elfogadásától számított 14 napon belül. Elállás esetén Szolgáltató az elállással érintett szolgáltatás díjat és a Felhasználó által a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódóan a Szolgáltató felé megfizetett költségeket köteles visszatéríteni Felhasználó részére.
14.6. Ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést - a Felhasználó teljesítés megkezdését követő felmondása esetén köteles a Szolgáltató által a felmondás közlésének időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat megfizetni.
14.7. Felhasználó nem gyakorolhatja elállási/felmondási jogát:
• a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
• a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom – így az online hozzáférhető, illetve letölthető tartalmak – tekintetében, ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát.
14.8. Az elállás/felmondás joghatásai
14.8.1. Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást.
14.8.2. Ha Felhasználó kérte, hogy az elállási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Felhasználó köteles megtéríteni Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
14.8.3. A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
15. Adatvédelem
15.1. Szolgáltató adatvédelmi kötelezettségei
15.1.1. A Szolgáltató köteles a Felhasználók által megadott személyes adatok védelméről gondoskodni, az illetéktelenek általi megismeréstől megfelelő technikai megoldásokkal megvédeni.
15.1.2. A Szolgáltató a Felhasználók által megadott személyes adatainak védelméről az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el.
15.1.3. A Szolgáltató köteles a Felhasználók kezelésében álló személyes adatok adatfeldolgozói kötelezettségeit ellátni. Köteles a Felhasználók, mint adatkezelők által kezelt személyes adatok védelméről gondoskodni, az illetéktelenek általi megismeréstől megfelelő technikai megoldásokkal megvédeni.
15.2. Felhasználó adatvédelmi kötelezettségei
15.2.1. A Felhasználó köteles az általa kezelt személyes adatokra vonatkozó adatvédelmi előírásokat betartani.
15.2.2. A Felhasználó köteles az általa kezelt személyes adatok jogszerűségét igazolni, ha arra a Szolgáltató, Érintett, vagy Hatóság felkéri.
15.2.3. A Felhasználó köteles az általa kezelt személyes adatok jogszerű kezeléséhez szükséges tájékoztatást megadni az Érintettek számára.
15.3. Felek közötti adatvédelmi megállapodás
15.3.1. Jelen Szerződés keretében az összes olyan természetes személyek adatkezelésével összefüggő tevékenységre vonatkozik, mely során az alábbi feltételek valamelyike fennáll:
a) az adatkezelési tevékenység során a Felhasználó adatkezelő a Szolgáltató adatfeldolgozó minőségben vesz részt
b) az adatkezelési tevékenység során a Szolgáltató adatkezelő a Felhasználó adatfeldolgozó minőségben vesz részt
c) az adatkezelési tevékenység során a Felhasználó és a Szolgáltató közös adatkezelő minőségben vesznek részt
15.3.2. A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek
15.3.3. A felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a Szerződés hatálya alá eső adatkezelések tekintetében betartják az EU és az EU tagállamainak adatvédelmi jogszabályi rendelkezéseit, valamint gondoskodnak arról, hogy a minden az adatkezelésbe bevont alkalmazottjuk és további adatkezelők szintén betartsák ezen rendelkezéseket, valamint vállalják, hogy ezen megfelelést rendszeresen ellenőrzik.
15.3.4. A felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a Szerződés hatálya alá eső adatkezeléseket jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintettek számára átlátható módon végzik.
15.3.5. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy amennyiben az egyik fél adatkezelő minőségben ad át adatokat az adott adatkezelés során adatfeldolgozó minőségben bevont másik fél számára, úgy az adatfeldolgozó fél a tevékenység során kapott adatokat, információkat és dokumentumokat kizárólag az adatkezelő féltől kapott dokumentált utasításokkal összhangban jogosult összegyűjteni, feldolgozni vagy felhasználni, ideértve a személyes adatok harmadik országokba vagy nemzetközi szervezetekhez való átadását is, kivéve, ha erre az EU vagy az adatfeldolgozó fél illetékessége szerinti tagállam jogszabályai kötelezik. Ebben az esetben az adatfeldolgozó fél köteles az adatkezelő felet ezen jogszabályi előírásról az adatfeldolgozást megelőzően tájékoztatni, kivéve, ha a jogszabály az ilyen információ átadását fontos közérdekből tiltja.
15.3.6. Az 14.8.2 pont szerinti adatkezelések során az adatfeldolgozó fél a kézhez vett adatokat, információkat és dokumentumokat kizárólag az adatkezelő féltől kapott előzetes írásbeli engedély alapján reprodukálhatja. A fenti rendelkezés nem vonatkozik az adatok rutinszerű, biztonsági mentés céljából történő mentésére.
15.3.7. Felek kötelezettséget vállalnak, hogy kizárólag olyan munkatársakat és további adatfeldolgozókat vonnak be az ezen Szerződés hatálya alá eső adatkezelésekbe, akik - a tevékenységükre vonatkozóan - kötelesek vagy kötelezettséget vállaltak a titoktartásra vagy jogszabályi titoktartási kötelezettség hatálya alatt vannak, és akik útmutatást kaptak az adatkezelési tevékenységükből eredő kötelezettségeikről, valamint az útmutatók és az adatkezelés céljának megfelelő meglevő kötelezettségekről. Felek vállalják, hogy kérésre kötelesek a másik fél számára bizonyítani ezen kötelezettség teljesítését a megfelelő dokumentumok bemutatásával.
15.3.8. A 14.8.2 pont szerinti adatkezelések során az adatfeldolgozó fél köteles biztosítani azt, hogy az irányítása alatt álló - személyes adatokhoz hozzáférő - minden személy és adatfeldolgozó fél az adatkezelést kizárólag az adatkezelő féltől kapott útmutatások szerint végezze el, kivéve, ha erről az EU vagy valamely Tagállam jogszabályai eltérően rendelkeznek
15.3.9. A 14.8.2 szerinti adatkezelések során az adatkezelő fél fenntartja az átfogó jogot arra, hogy az adatkezelés jellegére, mértékére és módszereire vonatkozó útmutatást megadjon, a jelen Szerződésben foglaltak, valamint az adatkezelő fél által a továbbiakban megadott egyedi útmutatások szerint. Az útmutatás megadására vonatkozó jog kiterjed - az adatfeldolgozáson túlmenően - különösen az adatok javítására, törlésére vagy az adatfeldolgozás megtiltására. Általánosságban véve, az útmutatásokat írásban kell megadni. Indokoltan sürgős esetekben, az útmutatásokat szóban is meg lehet adni az adatfeldolgozó fél köteles az útmutatások kézhez vételét haladéktalanul írásban visszaigazolni.
15.3.10. Amennyiben a 14.8.2 pont szerinti adatkezelések során az adatfeldolgozó fél azon a véleményen van, hogy az adatkezelő fél útmutatásai ellentétesek az EU vagy az EU tagállamainak adatvédelmi jogszabályi előírásaival, abban az esetben köteles erről az adatkezelő felet haladéktalanul írásban tájékoztatni. Igazolt jogszabálysértés esetén, az adatfeldolgozó fél jogosult az adott útmutatás végrehajtását felfüggeszteni. Ezen túlmenően, az adatfeldolgozó fél jogosult az adott útmutatás végrehajtását mindaddig felfüggeszteni, amíg az adatkezelő fél felhatalmazott munkatársa írásban nem erősíti meg ezen útmutatást, vagy amíg nem tisztázódik az útmutatás jogi alkalmazhatósága.
15.3.11. Az adatok feldolgozása és felhasználása kizárólag az Európai Unió valamely Tagállamában, vagy az Európai Gazdasági Térségről szóló Megállapodás valamely Tagállama területén történhet. Az adatok bármely harmadik országba történő átadása kizárólag az Adatkezelő által meghatározott feltételek szerint történhet. A felek az adatok feldolgozását és felhasználását üzleti telephelyeiken végzik. Az adatok magánlakásban történő feldolgozása vagy felhasználása tilos.
15.3.12. Kötelezettségek az érintettek jogaival összefüggésben
15.3.13. Felek vállalják, hogy az adatalanyok a személyes adataik gyűjtésével, feldolgozásával vagy felhasználásával, továbbá az ehhez kapcsolódó jogaival kapcsolatos utasításaikat, igényeiket és kérdéseiket a felek bármelyike felé jelezhetik.
15.3.14. Felek kötelezettséget vállalnak, hogy függetlenül attól, hogy milyen minőségben vesznek részt adott adatkezelés(ek)ben (adatkezelő vagy adatfeldolgozó) a kapcsolódó adatkezelések adatkezelője által adott útmutatások keretein belül segítik az adatalanyok jogainak érvényesítése terén, különösen az információkkal, a személyes adatok elérésével kapcsolatban, az adatfeldolgozás javításával, törlésével, és az ezzel kapcsolatos korlátozásokkal és értesítésekkel, az adathordozhatósággal, ellentmondással, automatikus egyedi döntéshozatallal, ideértve a profilalkotást és a személyes adatokkal kapcsolatos érintettek felől érkező megkeresések kezelését. Amennyiben az érintetti megkeresés nem az adatkezelőhöz érkezik, úgy felek vállalják, hogy az adatkezelésért felelős adatkezelőt a megkeresésről és annak részleteiről haladéktalanul írásban tájékoztatják.
15.3.15. Ezen túlmenően a felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni, amennyiben az adatalany vagy valamely harmadik fél állítása szerint jogait megsértették vagy jogait érvényesíti vagy a felek közül valamelyik ellen további követeléssel él jelen Szerződés hatálya alá eső adatkezelésekkel összefüggésben.
15.3.16. Adatvédelmi incidensek kezelése
15.3.17. Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a Szerződés hatálya alá eső adatkezelések kapcsán egyéni jelleggel nyilvántartást vezetnek az adatvédelmi incidensekről, melyet kérés esetén haladéktalanul a másik fél vagy a felügyeleti hatóság rendelkezésére bocsájtanak.
15.3.18. Felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni az ezen Szerződés hatálya alá tartozó adatkezelések kapcsán bekövetkező adatvédelmi incidensekről, mind incidens bekövetkeztének gyanúja, mind bizonyosság szerzés esetén. Ezt követően a felek haladéktalanul megkezdik az incidens közös kivizsgálását és értékelését, szükség esetén haladéktalanul eleget tesznek tájékoztatási kötelezettségüknek, mind az illetékes felügyeleti hatóság, mind az érintettek irányába.
15.3.19. Ezen túlmenően a felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni, amennyiben az adatalany vagy valamely harmadik fél állítása szerint jogait megsértették. Az ilyen bejelentést adatvédelmi incidensre utaló gyanúként kell kezelni és haladéktalanul megkezdeni annak kivizsgálását.
15.3.20. Az adatkezelés biztonsága
15.3.21. Felek kötelezettséget vállalnak, hogy az előzetesen felmért kockázat mértékének megfelelő biztonsági szint biztosítása érdekében szükséges minden technikai és szervezeti intézkedést megtesznek, és ennek során figyelembe veszik a rendelkezésre álló legfejlettebb eszközöket és eljárásokat, a megvalósítás költségeit, és az adatfeldolgozás jellegét, mértékét, összefüggéseit és céljait, az egyes kockázati tényezőket, valamint a természetes személyek jogainak és szabadságainak tiszteletben tartását. Ezek körébe tartoznak a belépések ellenőrzése, a felhasználói ellenőrzés és irányítás, a hozzáférés irányítása, az input ellenőrzése, a munkavégzés ellenőrzése, a rendelkezésre állás valamint a cél szerinti elkülönítés, és többek között a helyzetnek megfelelően, a személyes adatok pszeudonímával való helyettesítése és titkosítása, a titoktartás, adatbiztonság, a különböző rendszerek és szolgáltatások rendelkezésre állásának és megbízhatóságának folyamatos biztosítása, a személyes adatok rendelkezésre állásának helyreállítására és azok elérhetőségére való folyamatos képesség, mégpedig időben, valamely fizikai vagy technikai incidens esetén valamint a technikai és szervezeti intézkedések rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére irányuló eljárások megléte az adatfeldolgozás biztonságának garantálására.
15.3.22. Felek megállapodnak, hogy a felek által megtett technikai és szervezeti intézkedésekről, illetve a felek által alkalmazandó ellenőrzési intézkedésekről szóló további tájékoztatást és azok igazolására szolgáló dokumentációt kérés esetén haladéktalanul írásban a másik fél vagy a felügyeleti hatóság rendelkezésére bocsájtanak.
15.3.23. Felek vállalják, hogy a 14.8.2 pont szerinti adatkezelések során az adatkezelő fél jogosult - akár saját alkalmazottai vagy az adatkezelő fél által megbízott más ellenőr bevonásával - meggyőződni arról, hogy a személyes adatokat, dokumentumokat és információkat az adatfeldolgozó fél mindenkor megfelelően dolgozza-e fel, így az adatfeldolgozást megelőzően is megfelelő eljárásai vannak-e.
15.3.24. Felek vállalják, hogy a 14.8.2 pont szerinti adatkezelések során az adatfeldolgozó fél normál nyitva tartása alatt bármikor, és különösen az adatfeldolgozást megelőzően, rendszerint három munkanappal megelőzően, valamint sürgősség esetén előzetes bejelentés nélkül is, az adatkezelő fél jogosult az adatfeldolgozó félnél egyedi ellenőrzéseket végezni. Az ilyen ellenőrzések során megfelelően tiszteletben kell tartani az adatfeldolgozó fél más ügyfeleinek érdekeit.
15.3.25. Amennyiben bármelyik fél további adatfeldolgozókat von be ezen Megállapodás hatálya alá eső adatfeldolgozási feladatok elvégzésébe, a jelen Megállapodásban szereplő adatvédelmi kötelezettségek alkalmazandók ezen másik adatfeldolgozó tekintetében is szerződés alapján vagy az EU vagy az EU tagállamainak jogszabályai alapján, különösen abban a tekintetben, hogy megfelelő garanciákat kell nyújtania a megfelelő technikai és szervezeti intézkedések megtételére olyan módon, hogy az adatfeldolgozás összhangban legyen a jelen Megállapodás rendelkezéseivel és az EU vagy az EU Tagállamainak adatvédelmi jogszabályai rendelkezéseivel. A megfelelés ellenőrzése és a garanciák megszerzése a további adatfeldolgozót bevonó felet terheli a további adatfeldolgozó fél bevonását megelőzően. A további adatfeldolgozó felet bevonó fél köteles kérésre az ilyen további adatfeldolgozó által aláírt írásbeli kötelezettségvállalás és egyéb garanciák egy másolati példányát a másik fél számára megküldeni. Amennyiben az ilyen további adatfeldolgozó nem teljesíti az adatvédelmi kötelezettségeit, a további adatfeldolgozót bevonó fél továbbra is teljes körű felelősséggel tartozik a másik fél számára a további adatfeldolgozó kötelezettségeinek teljesítéséért.
15.3.26. A 14.3.2.3 pont szerinti adatkezelések során az adatkezelő fél jogosult bármikor kellő ok alapján megtiltani az adatfeldolgozó fél által bevonásra szánt vagy bevont további adatfeldolgozó bevonását, különösen abban az esetben, ha az adatfeldolgozó fél vagy az az általa bevont további adatfeldolgozó cég megszegi szerződéses kötelezettségeit, jogi kötelezettségeit és szabályait.
15.3.27. A 14.3.2.3 pont szerinti adatkezelések során az adatfeldolgozó fél jogosult az adatkezelő felet előzetesen tájékoztatni további adatfeldolgozó bevonásának szándékáról, további adatfeldolgozó bevonása ilyen esetekben csak az adatkezelő fél előzetes írásos engedélyével történhet.
16. Technikai támogatás
16.1. Szolgáltató az alábbi segítséget nyújtja a szoftver használatához:
• 2 munkanapon belüli e-mailes segítségnyújtás
• Online hibabejelentő munkaidőben
17. Egyedi fejlesztés
17.1. Felhasználó kérésére a rendszer egyedi fejlesztésére is van lehetőség, melynek díja a Szolgáltató mindenkori web programozási óradíja szorozva a ráfordított órák mennyiségével. A módosítások elszámolása megkezdett óránként történik. Egyedi modul használatba vétele a havidíjat befolyásolhatja.
18. Egyéb rendelkezések
18.1. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató teljes felelősséggel tartozik, úgy, mint ha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
18.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
18.3. Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF, illetve az Egyedi Szerződés alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
18.4. A webhelyen található külső hivatkozások követésével elért tartalom nem áll Szolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a külső linket Szolgáltató törli vagy módosítja. Az ilyen link használatával megjelenített vagy letöltött tartalmakkal kapcsolatban Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.
19. Alapvető rendelkezések, jogszabályok
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint a jelen ÁSZF értelmezésére a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az irányadóak. Különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban Ptk.),
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (a továbbiakban Ekt.),
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) (a továbbiakban: GDPR),
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
- 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Kelt: Budapest, 2024. 10.01.
Hatályba lépés dátuma: 2024. 10.01.