A Cafe Design reklámügynökséggel közösen az Auchan megbízásából elkészítettük az első 100%-ban hazai fejlesztésű matricagyűjtő albumot, melynek igazi különlegessége, hogy minden illusztráció kézzel készült. Az album koncepcióját, szövegeinek megírását, a matricák illusztrációját és kapcsolódó minden kommunikációs feladatot, informatikai fejlesztést cégünk vitelezte ki.
Az Arnold és Oszkár kommunikációs kampányunk 2015-ben kiemelkedő 2. helyezést ért el az Amfóra Díjon a "Hagyományos médiában megjelenő tartalommarketing kampányok támogatása digitális technológiai eszközökkel" kategóriában. |
Az immáron két részt is megélt album alapötlete még 2012-ben merült fel: amikor a Cora megbízta a Cafe Design reklámügynökséget azzal, hogy készítsen el egy gyerekeknek szóló ismeretterjesztő albumot. Erre közösen el is készítettünk egy koncepciót, ám a Cora felvásárlása miatt végül nem jutottunk el a megvalósításig. Két hosszú évig aludt a projekt. Az újraélesztés januárban indult meg, immár az Auchan megbízásából, nagyban támaszkodva az eredeti elképzelésre.
A dinoszauruszok idejétől egészen a középkorig tartó utazás újabb helyszínekkel és témákkal bővült, valamint az általunk megálmodott Arnold, az okos kisfiú és Oszkár, a beszélő szurikáta karaktere is ekkor került bele az albumba. Az elmúlt három évben több ötlet is felmerült, hogy a korszakokat átívelő kalandon kik kísérjék végig a gyerekeket – Tom és Jerry-n kívül szóba jött az Auchan népszerű hörcsög párosa, valamint robotok és űrlények is – ám végül Arnold és Oszkár lett a befutó.
Arnold és Oszkár grafikai tervezésénél fontos szempont volt, hogy olyan szerethető figurákat tervezzünk az óvodás, általános iskolás korcsoport számára, akiktörténeteivel szórakoztató formába önthetjük a sok történelmi és természettudományos információt. Grafikailag pedig az volt a fő szempont, hogy a figurák könnyen megvalósíthatóak legyenek többféle tevékenység közben, variálható legyen a felszerelésük, öltözékük is. Az időgép szintén egyszerű formájú, mégis sok sci-fi elemet felhasználó szerkezet, mely többször megjelenik a történetben.
A matricák rajzolása külön kihívás volt, mert rendkívül gyorsan kellett rajzolni, napi 5-10 illusztráció megrajzolása volt a cél, a témához szükséges anyaggyűjtéssel együtt. Ezek az illusztrációk az első fázistól kezdve számítógépen készültek.
A két fő karakter és a több száz rajz – köztük a két kötet 332 különböző matrica – Pozsgay Gyula és Lovász Zoltán munkáját dicsérik. A kiadványok szerkesztője és a kampány szövegírója Szluha Bálint volt. A szöveget egyetemi és középiskolai oktatók lektorálták, szem előtt tartva a célcsoportot, hogy a gyerekek valóban játszva tanuljanak az albumból. Mi sem bizonyítja jobban, mennyire érdekes lett a végeredmény, hogy az Auchan egyik pénztárosa áradozott az inkognitóban vásárló szerkesztőnek az albumról, amit hiperaktív kisfia – akinek pedig korábban 10 percig is ritkán sikerült egyetlen dologra koncentrálnia – 45 percen keresztül lapozgatott.
Az akcióhoz óriásplakátokon és citylightokon kívül cégünk által tervezett és legyártatott rádiószpot és animációs reklámfilm is készült. A rajongók az áruházakban kiállított "időgépes" fotófalakkal, valamint Arnold és Oszkáros ajándékokkal is találkozhattak. Ezen felül a gyerekek cégünk által fejlesztett honlapon logikai játékokat is kipróbálhattak, illetve Facebook alkalmazással is játszhattak.
Cégünk koordinálta és tervezte meg a teljes hirdetési tevékenységet, mely hagyományos online eszközöktől kezdve, a közösségi felületeken át minden kommunikációs csatornát lefedett.
A hagyományos kommunikáción felül a kampány ideje alatt erőteljes közösségi aktivitás volt jellemző. A Cafe Design cégünket bízta meg a kampány közösségi oldalának karbantartásával és moderálásval is, mely a 2 kampány mindösszesen 6 hónapnyi aktiv tevékenysége eredményeként mára több mint 10.000 kedvelővel büszkélkedhet.