7 tipp a figyelemfelkeltőbb hirdetésekhez
2025-07-03 16:20

Tudtad, hogy a szemmozgás-kutatások pontosan megmutatják, mire figyel fel a vevőd? Ismerd meg, hogyan tervezhetsz olyan hirdetéseket, amik garantáltan megragadják a tekintetet!

A digitális hirdetések világában óriási a verseny a felhasználók figyelméért.

Egy-egy banner, social ad vagy keresőhirdetés kevesebb mint egy másodperc alatt „eldől” a néző fejében: érdekli vagy görget tovább. A szemmozgás-követés (eye-tracking) kutatások pontosan azt mutatják meg, hol akad meg a tekintet, mire fókuszálnak a felhasználók, és mi az, ami teljesen észrevétlen marad. Ezek alapján összegyűjtöttünk 7 hasznos tippet, hogyan készíthetsz figyelemfelkeltőbb hirdetéseket.

1. Emeld ki a kulcsszót vagy ajánlatot

A kutatások szerint a szem először a kiemelt, kontrasztos elemekre ugrik. Ha a hirdetésed célja egy akció vagy konkrét ajánlat kommunikálása.

Gondoskodj róla, hogy az színben, méretben, vagy elhelyezésben domináljon. Például egy 20% kedvezményt hirdető szám nagyobb és élénkebb legyen, mint a környező szöveg.

2. Használj egyértelmű, könnyen értelmezhető vizuális elemeket

A túl összetett vagy zavaros képek elvonják a figyelmet, a szem ilyenkor próbál értelmet találni, és gyakran el is hagyja a hirdetést.

Válassz olyan vizuális elemeket, amelyek témába vágnak és támogatják az üzenetet, nem pedig versenyeznek vele.

3. A tekintet iránya vezesse a szemet

Érdekes megfigyelés, hogy ha egy képen egy ember valamire néz vagy mutat, a szemmozgás követi.

Egy tekintet, egy kézmozdulat a gombra vagy a szövegre irányítja a figyelmet. Ezt tudatosan kihasználhatod a kreatívjaid tervezésekor.

4. Legyen letisztult a dizájn

A zsúfolt, túl sok információt tartalmazó hirdetéseket a szem hajlamos „átsiklani”.

Tartsd szem előtt a white space (üres helyek) erejét: hagyj teret az üzenet körül, így az fontosabbnak és könnyebben befogadhatónak tűnik.

5. Használj akcióra ösztönző (CTA) gombot

A szemmozgás-követési eredmények azt mutatják, hogy a jól megformált gombokra (pl. „Tovább”, „Ajánlat megtekintése”) sokkal több fixáció érkezik, mint egy sima linkre.

Legyen kontrasztos, egyértelmű, és szólítsa fel a látogatót a cselekvésre.

6. Vigyázz a logó és márkaelem elhelyezésével

A logót érdemes felső sarkokba vagy a hirdetés záró részére tenni. Ha túl nagy vagy túlságosan központi helyen van, a szem először erre ugrik, és az üzenet háttérbe szorulhat.

7. Gondolj a mobilra

A kutatások szerint mobilon sokkal gyorsabb a „szem pásztázása”, mint desktopon.

Itt még fontosabb, hogy a leglényegesebb üzenet és a CTA már az első másodpercben látható legyen, ne kelljen görgetni vagy keresgélni.


A szemmozgás-elemzések segítenek jobban megérteni, hogyan nézik végig a felhasználók a hirdetéseidet. Ez alapján tudatosan tervezhetsz olyan kreatívokat, amelyek valóban megragadják a figyelmet, és hatékonyabban ösztönöznek vásárlásra, ajánlatkérésre vagy éppen egy weboldal felkeresésére.

Segítünk a kreatívjaid elkészítésében és auditjában egyaránt!

Bízd a GoWeb szakértőire, hogy hirdetéseid valóban odavonzzák a tekintetet — így te a növekedésre fókuszálhatsz.

> Vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlapon, vagy a linkre kattintva, és kérj ingyenes konzultációt

VEDD FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT, KÉRJ AJÁNLATOT

  • *
  • *
  • *












  • *
  • * kötelezően kitöltendő mező
    VÁRJUK HÍVÁSOD
    +36 70 622 22 89
    KÜLDJ LEVELET
    info@goweb.hu
    KERESS FEL MINKET
    Budapest
    Tatabánya
    Esztergom
    KÖVESS MINKET
    Facebook
    LinkedIn