Bízd a GoWeb szakértőire, hogy hirdetéseid valóban odavonzzák a tekintetet — így te a növekedésre fókuszálhatsz.


7 tipp a figyelemfelkeltőbb hirdetésekhez
2025-07-03 16:20
A digitális hirdetések világában óriási a verseny a felhasználók figyelméért.
Egy-egy banner, social ad vagy keresőhirdetés kevesebb mint egy másodperc alatt „eldől” a néző fejében: érdekli vagy görget tovább. A szemmozgás-követés (eye-tracking) kutatások pontosan azt mutatják meg, hol akad meg a tekintet, mire fókuszálnak a felhasználók, és mi az, ami teljesen észrevétlen marad. Ezek alapján összegyűjtöttünk 7 hasznos tippet, hogyan készíthetsz figyelemfelkeltőbb hirdetéseket.
1. Emeld ki a kulcsszót vagy ajánlatot
A kutatások szerint a szem először a kiemelt, kontrasztos elemekre ugrik. Ha a hirdetésed célja egy akció vagy konkrét ajánlat kommunikálása.
Gondoskodj róla, hogy az színben, méretben, vagy elhelyezésben domináljon. Például egy 20% kedvezményt hirdető szám nagyobb és élénkebb legyen, mint a környező szöveg.
2. Használj egyértelmű, könnyen értelmezhető vizuális elemeket
A túl összetett vagy zavaros képek elvonják a figyelmet, a szem ilyenkor próbál értelmet találni, és gyakran el is hagyja a hirdetést.
Válassz olyan vizuális elemeket, amelyek témába vágnak és támogatják az üzenetet, nem pedig versenyeznek vele.
3. A tekintet iránya vezesse a szemet
Érdekes megfigyelés, hogy ha egy képen egy ember valamire néz vagy mutat, a szemmozgás követi.
Egy tekintet, egy kézmozdulat a gombra vagy a szövegre irányítja a figyelmet. Ezt tudatosan kihasználhatod a kreatívjaid tervezésekor.
4. Legyen letisztult a dizájn
A zsúfolt, túl sok információt tartalmazó hirdetéseket a szem hajlamos „átsiklani”.
Tartsd szem előtt a white space (üres helyek) erejét: hagyj teret az üzenet körül, így az fontosabbnak és könnyebben befogadhatónak tűnik.
5. Használj akcióra ösztönző (CTA) gombot
A szemmozgás-követési eredmények azt mutatják, hogy a jól megformált gombokra (pl. „Tovább”, „Ajánlat megtekintése”) sokkal több fixáció érkezik, mint egy sima linkre.
Legyen kontrasztos, egyértelmű, és szólítsa fel a látogatót a cselekvésre.
6. Vigyázz a logó és márkaelem elhelyezésével
A logót érdemes felső sarkokba vagy a hirdetés záró részére tenni. Ha túl nagy vagy túlságosan központi helyen van, a szem először erre ugrik, és az üzenet háttérbe szorulhat.
7. Gondolj a mobilra
A kutatások szerint mobilon sokkal gyorsabb a „szem pásztázása”, mint desktopon.
Itt még fontosabb, hogy a leglényegesebb üzenet és a CTA már az első másodpercben látható legyen, ne kelljen görgetni vagy keresgélni.
|
Segítünk a kreatívjaid elkészítésében és auditjában egyaránt!

VEDD FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT, KÉRJ AJÁNLATOT
VÁRJUK HÍVÁSOD
+36 70 622 22 89
+36 70 622 22 89
KÜLDJ LEVELET
info@goweb.hu
info@goweb.hu
KERESS FEL MINKET
Budapest
Tatabánya
Esztergom
Budapest
Tatabánya
Esztergom